Budowanie pozycji eksperta w branży celnej i TSL
Wyzwanie
AC Porath specjalistyczna agencja celna, potrzebowała wsparcia w budowaniu rozpoznawalności marki i pozycji eksperta w branży celnej. Firma posiadała ogromną wiedzę i doświadczenie, ale brakowało jej skutecznych narzędzi do komunikacji tych atutów na zewnątrz.
Gdy zaczynaliśmy współpracę, AC Porath było już zdecydowane na prowadzenie działań public relations, unowocześniło swoją stronę internetową i szukało najlepszego sposobu realizacji kampanii digitalowych. Dzięki temu mogliśmy opracować kompleksową strategię, wykorzystującą synergię wszystkich kanałów komunikacji.
Plan
Przygotowywanie planu zaczęliśmy od bardzo dokładnej analizy działalności AC Porath oraz celów biznesowych firmy. Skupiliśmy się w pierwszym okresie na branży TSL (transport, spedycja, logistyka). Tam widzieliśmy największy potencjał budowy rozpoznawalności, która mogła przełożyć się na rozwój AC Porath.
Ze względu na bardzo dokładnie określoną grupę docelową, zdecydowaliśmy się na działania z mediami specjalizującymi się w branży TSL. Dodatkowo zaczęliśmy tworzyć treści na firmowy blog, w którym eksperci AC Porath dzielą się wiedzą dotyczącą zagadnień celnych – ze szczególnym naciskiem na te ważne dla branży TSL. Dodatkowo opracowaliśmy pomysł regularnego newslettera. Połączyliśmy to z działaniami w mediach społecznościowych (LinkedIn), wykorzystaniem pozycjonowania SEO oraz aktywnością specjalistów AC Porath na wydarzeniach branżowych. Dzięki temu docieraliśmy do wybranej grupy docelowej poprzez wszystkie wartościowe w komunikacji B2B kanały.
Efekty
Dzięki skoordynowanej i systematycznej komunikacji wzrost rozpoznawalności był zauważalny w czasie rozmów biznesowych i w czasie eventów, w których uczestniczyli przedstawiciele AC Porath. Newsletter został bardzo dobrze odebrany w branży TSL.
W mediach prezeska AC Porath stała się rozpoznawalną ekspertką. W pierwszym roku współpracy zdobyliśmy prawie 300 publikacji, w tym artykuły w „Rzeczpospolitej”, „Dzienniku Gazecie Prawnej”, „Pulsie Biznesu” oraz w prasie specjalistycznej.
„Współpraca z Top Story pozwoliła nam skutecznie zaprezentować naszą wiedzę i doświadczenie. Dzięki profesjonalnemu podejściu agencji PR-owej, połączyliśmy nasze know-how i staliśmy się rozpoznawalnym ekspertem w branży celnej i TSL. Regularny newsletter i blog firmowy znacząco poprawiły naszą komunikację z klientami, a wsparcie w zakresie media relations przyczyniło się do wzrostu naszej rozpoznawalności na rynku”.